2011. február 16., szerda

Nem rejthető el...

Olyan fura mikor hallom:
"hát rólam nem igazán tudják, hogy keresztyén vagyok".
Be kell vallanom, sokszor én is ebbe a kategóriába tartoztam. De igyekeztem változni. És ezt olvastam ma: "Ti vagytok a világ világossága, nem rejthető el a hegyen épült város." (Máté 5;14)
Ez nem úgy hangzik, mintha el tudnád titkolni. :)
Emlékszem sokszor mentem Németországba apukámmal, rokonokhoz. És az úton arrafelé, átmegyünk Ausztrián. És van ott egy kastély. Álomszép. Soha nem voltam benne, mindig csak vágytam rá. Mindig elmentünk "mellette". Azért írom idézőjelben, mert csak nagyon nagyon messzire tőle mentünk el. Soha nem voltam a közelében. De minden egyes alkalommal mikor mentem arra, néztem, hogy mikor látom meg. Gyönyörű látvány. És tudjátok miért láttam olyan messziről? Mert egy hegytetőn van. Magához vonzza a tekintetet. Messziről észreveszed. Isten ilyennek teremtett meg téged is, engem is. Egy hegyen épített városnak. Ami már messziről észrevehető. Már messziről vonzza a tekintetet. A te életednek ilyennek kell lenni. Meg kell hogy látszódjon rajtad a különbség. Meg kell látniuk benned a világosságot. Meg kell látniuk benned Jézust. És mint ahogy minden egyes alkalommal vártam, hogy meglássam ezt a kastélyt, ugyanúgy a környezeted minden egyes alkalommal várja, hogy megláthassák benned Jézust. A kérdés, hogy azt látják-e. Mert ha igen, akkor az vonzó lesz számukra. Én mindig kértem apát, hogy menjünk már el egyszer abba a kastélyba, csak hadd nézzem meg! Csak egyszer, hadd lássam közelebbről (nem sikerült). Ugyanígy, ha benned meglátják Jézust, közelebb akarnak jönni az emberek. Akarnak többet látni Belőle. Akarják közelebbről megismerni.
Mert a hegyen épített város NEM REJTHETŐ EL. A kérdés, hogy a te "városod" hova épült? Hegyre, vagy völgybe... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése