2011. március 8., kedd

Szupernő :)

Ha már így nőnap van, csak írok ezzel kapcsolatban.
Nem tudom, ki hogy van vele, én mikor kisebb voltam (sőt pár évvel ezelőtt is), azon gondolkoztam, hogy miért vagyok én lány? Miért nem lehetek fiú? Egy nő mindig takarít, főz, süt, gyerekeket rendez, otthon van. Nekem ezek közül csak a sütés és a gyerekrendezés volt szimpatikus. És hát nem értettem, hogy miért pont nőnek kellett születnem. De aztán Isten formálta rendesen a véleményem.
Gondoltam leírok pár értéket, amit Isten nekünk, nőknek adott. Nem, nem a férfiak ellen beszélek (írok), nagyon nagyon értékesnek tartom őket (és persze ne felejtsük el, hogy Jézus is férfi volt), és nagyon hálás vagyok értük! De most nőnap alkalmából gondoltam írok néhány "szupernőről''.
Egyik legnagyobb példa számomra a bibliai Eszter. Egy zsidó lány, aki ráadásul nem olyan túl jó körülmények között élt. De történt valami. Részt vett egy "szépségversenyen". És nyert. Ő lett a király felesége. És ezáltal megmenthette a népét (aki nem ismerné a teljes sztorit, olvassa el!). Az egyik ilyen érték, amit Isten nekünk nőknek adott, az a szépség. Igen, ez furcsán hangzik. Mondhatod, hogy hát, ez csak néhány nőnek adatott, nekem nem. Én nem vagyok szép. Nem tetszik az arcom, vagy épp az alakommal vannak gondjaim. De tudod mit? Valakinek egész biztosan tetszel... Tapasztalat! :) Van legalább egy valaki, aki így lát téged szépnek és vonzónak. A kérdés, hogy mit kezdesz a szépségeddel. Ma nagyon divat lett a nőknek "kirakni" magukat, rámászni fiúkra, közszemlére tenni a bájakat. Isten a szépséget céllal adta neked. Hogy használd, de arra célra, amiért kaptad. Eszter azért kapta, hogy ő legyen a király felesége. Hogy megmenthesse a népét. Szerintetek, ha nem őrizte volna meg a tisztaságát a király számára, ő lett volna a királynő? Ha előtte kapcsolatból kapcsolatba mászkál? Isten értékesnek, valaki számára szépnek, vonzónak teremtett. De kérdés, hogy mit kezdesz vele? Megőrzöd annak az egynek?
Másik nagy példaképem Abigél. Neki Isten bölcsességet adott. Tudta, hogy mit kell tenni, mikor a férje ideges, és nem helyesen cselekszik. Abigél megmentette a férje és házanépe életét. Mert volt bölcsessége. Isten adott nekünk nőknek bölcsességet. Azt akarja, hogy használjuk. Ne okoskodásra! Az Istentől való bölcsesség nem okoskodik, hanem megment. Megmenti a kapcsolatokat, megmenti a dühös embereket, megmenti a haragtól a másikat. Isten ezt adta a nőnek. Hogy tudja kezelni a konfliktusokat.
És még egy utolsó nő... Tábita. Isten adott neki kreativitást. És segített ezzel a környezetén. Ingeket, ruhákat készített a rászorulóknak, és adakozott. Isten nekünk nőknek adott kreativitást. Hogy segítsünk másokon. Hogy másokat felemeljünk. Mennyire szerette a környezete Tábitát! Miért? Mert amit Istentől kapott, helyesen használta. Isten neked is adott kreativitást... Talán nem kézműves dolgokban, de valamiben egész biztos, hogy jó vagy (pl. főzés, sütés, varrás, kötés, hímzés, stb.). Azért adta, hogy használd. Mások javára.
Tehát Isten Téged, mint nőt, szépnek, bölcsnek és kreatívnak teremtett. Ne felejtsd el a célt, amiért adta ezeket az értékeket! :)

2 megjegyzés:

  1. Lullam, Te egy Szuperno vagy, nagyon okosan latod a dolgokat. Sokat tanulhatunk toled. 10 ev korkulonbseggel emelem kalapom elotted. Boldog vagyok, hogy ismerhetlek, es a baratomnak nevezhetlek. Isten aldjon meg Nonap alkalmabol. Puszi. Kata

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jó Lulla! Hajrá ilyen irományokkal, és szeretnénk látni olyanokat is hogy milyennek látjátok Ti Nők a férfiakat, és hogy milyen az ideális férfi, mi is had tanuljunk :)

    VálaszTörlés